| English | Suomeksi | Deutsch | Lietuviškai | Polski |
Koulutuksen sisällöt ja toteutus
Seminaari 3: Koulutuspäivä, 31.10. 2007
ARVIOINTIVÄLINEIDEN ARVIOINTI JA EDELLEEN KEHITTÄMINEN
Seminaarin tavoitteena on arvioida koulutuksen aikana kokeiltujen arviointivälineiden käyttökelpoisuutta ja valita sopivimmat arviointivälineet pilotointivaiheen aikana tapahtuvaa edelleen kehittämistä varten. Tavoitteena on myös edistää osallistujien kriittistä työotetta sekä teoreettista ja käytännöllistä tietämystä oman työn arvioinnista.
Aika |
Sisältö |
Opettajan toiminta |
Opiskelijan toiminta |
Varusteet, materiaalit |
9.00- 9.15 |
Orientoituminen päivän teemaan |
Ópettaja orientoi |
Osallistujat kuuntelevat |
Piirtoheitinkalvo, seminaarin ohjelma |
9.15-10.15 |
Tehtävä 13: Oppimistehtävän käsittely |
Opettaja esittelee tehtävän ja työskentelytavan (palapelitekniikka) |
Osallistujat työskentelevät ryhmissä |
Tehtävä 13 |
10.15 – 10.30 |
(tauko sopivalla hetkellä) |
|
|
|
10.30-11.30 |
Arviointivälineiden arviointia –kokemuksia käytetyistä menetelmistä: vahvuudet, heikkoudet, kehittämistarpeet ja mahdollisuudet |
|
työskentely jatkuu |
|
11.30-12.15 |
Lounas |
|
|
|
12.15-12.45 |
Kehittävä työote (A11) |
Opettaja esittelee teeman |
Osallistujat kuuntelevat aktiivisesti |
Piirtoheitinkalvot |
12.45-15.45 |
Johdattelu pilotointijaksoon: |
Opettaja johtaa keskustelua (kokoustekniikka) |
Osallistujat tekevät päätöksiä projektin viitekehyksen huomioon ottaen |
|
15.45-16.00 |
Seminaarin päättäminen, reflektointi |
Opettaja tekee yhteenvedon ja auttaa reflektoimista |
Osallistujat tuovat esiin ajatuksiaan |
|
Seminaari 3 Lahti