| English | Suomeksi | Deutsch | Lietuviškai | Polski |

 

Koulutuksen sisällöt ja toteutus

Seminaari 3: Koulutuspäivä, 31.10. 2007    

ARVIOINTIVÄLINEIDEN ARVIOINTI JA EDELLEEN KEHITTÄMINEN

Seminaarin tavoitteena on arvioida koulutuksen aikana kokeiltujen arviointivälineiden käyttökelpoisuutta ja valita sopivimmat arviointivälineet pilotointivaiheen aikana tapahtuvaa edelleen kehittämistä varten. Tavoitteena on myös edistää osallistujien kriittistä työotetta sekä teoreettista ja käytännöllistä tietämystä oman työn arvioinnista.

Aika

Sisältö

Opettajan toiminta

Opiskelijan toiminta

Varusteet, materiaalit

9.00- 9.15

Orientoituminen päivän teemaan

Ópettaja orientoi

Osallistujat kuuntelevat

Piirtoheitinkalvo, seminaarin ohjelma

9.15-10.15

Tehtävä 13: Oppimistehtävän käsittely
-tulokset ja mitä uutta opittiin
-mitä uusia kysymyksiä tehtävä nosti esiin
-uusien kysymysten käsittely

Opettaja esittelee tehtävän ja työskentelytavan (palapelitekniikka)

Osallistujat työskentelevät ryhmissä

Tehtävä 13

10.15 – 10.30

(tauko sopivalla hetkellä)

 

 

 

10.30-11.30

Arviointivälineiden arviointia –kokemuksia käytetyistä menetelmistä: vahvuudet, heikkoudet, kehittämistarpeet ja mahdollisuudet

 

työskentely jatkuu

 

11.30-12.15

Lounas

 

 

 

12.15-12.45

Kehittävä työote (A11)

Opettaja esittelee teeman

Osallistujat kuuntelevat aktiivisesti

Piirtoheitinkalvot

12.45-15.45

Johdattelu pilotointijaksoon:
Mitä arviointivälineitä kehitetään edelleen pilotointijaksolla
Miten kehittämistyötä tuetaan, ohjataan ja arvioidaan
Miten organisoidaan tulosten ja kokemusten jakaminen ryhmien kesken pilotoinnin aikana.

Opettaja johtaa keskustelua (kokoustekniikka)

Osallistujat tekevät päätöksiä projektin viitekehyksen huomioon ottaen

 

15.45-16.00

Seminaarin päättäminen, reflektointi

Opettaja tekee yhteenvedon ja auttaa reflektoimista

Osallistujat tuovat esiin ajatuksiaan